Zaznělo při maturitách 2005 v Liberci (zaznamenal Milan Pěchouček)
- Učitel: Proč píšeš ruský tank s velkým R a německý tank s malým n?
Žák: No, bylo to padesát na padesát.
- Žák: Renesance se rozvíjela zejména v Evropě, zatímco humanismus byl hlavně u nás.
- Učitel (při rozboru Máchova Máje): A v kterém měsíci se odehrává ten příběh?
Žák: Asi někdy na podzim, ne?
- Žák: Pan Kopferkingel pracoval v pražském krematoriu, kde měl na starosti spalování pozůstalých.
- Žák: Filmy Vlasty Buriana jsou dodnes aktuální, ty klidně můžu vidět třikrát za sebou
a pokaždé v nich najdu něco nového, čeho jsem si předtím nevšiml.
Učitel: A vzpomínáš si na nějaký citát nebo hlášku, která se dodnes používá?
Žák: No, ani ne, já jsem těch filmů moc neviděl...
- Žák (překládá z agličtiny): Český král a císař Svaté říše římské Charles IV....
- Žák: I have a fine mother, she cookes me every day.
Zaznělo při maturitách 2005 (zaznamenal Milan Pěchouček)
- Učitel: Proč se nazývali "prokletí" básníci?
Žák: Protože psali o věcech, o kterých se ve slušné společnosti nehovoří.
- Učitel: Ovlivňovali se Verlaine a Rimbaud nějak?
Žák: Ano, postřelili se...
- Učitel: Jak bys charakterizoval naturalismus?
Žák: To je o přírodě, asi přírodní lyrika.
- Učitel: Dickens přináší do literatury postavu dítěte uprostřed dravé bezohledné společnosti,
uvedl byste příklad takové postavy?
Žák: Třeba Malý princ.
- Žák: V básni nejsou čárky ani jiná interpunkční znaménka, protože po roce 1945 tu byli komunisti,
tak chtěl vyjádřit, jak to tu vypadalo.
- Žák: Historický román se odehrává v historii.
- Žák: Quasimodo byl kněz v Chrámu Matky Boží.
- Učitel: Kdo byla Viktorka?
Žák: Divná žena.
- Žák: Doktor Faust se upsal Hefaistovi.
- Žák: Ve fantasy literatuře vystupují nadpřirození lidé.
- Žák: Starý zákon začíná Genesisem.
Z dávných zápisků (zaznamenala Milada Tremlová)
- Učitel: Řekni mi hlavní myšlenky díla Romeo, Julie a tma.
Žák: Hlavní hrdinkou byla židovská dívka a von byl normálně běloch.
Vybráno ze žákovských knížek (Jaroslav Kotora - student G.L.P.)
- Lže, pozor na něj!
- Vyhodil z okna igelitový sáček a potom spolužáka.
- Prorazil spolužákem dveře a stále zapírá (prý, že už to bylo)
Tyto hlášky jsem našel někde na Internetu,
... prý jsou všechny výroky skutečné ...
- Lže a schválně uvádí jiné letopočty.
- Hodil mokrou houbu po učitelce a ta po dopadu na zem udělala loužičku.
- Vážení rodiče! Oznamuji Vám, že mě z vašeho syna pravděpodobně
raní mrtvice. Stane-li se tak, nepřeji si, aby mi šel na pohřeb.
- Váš syn nevhodně dokazuje svou sílu při pracovní výchově tím, že
utahuje svěráky děvčatům.
- Přes můj zákaz vstoupil do školy.
- Při vyučování bouchá pytlíkem.
- Dívá se na mě skrz zelené průsvitné pravítko a směje se mi, že jsem zelený.
Zelenka.
- Močí do výše očí.
- Davá pořád pozor, jestli dávám pozor a když si myslí, že nedavám pozor, tak nedává pozor.
- Napovídá úmyslně nesprávně, aby popletl spolužáky.
- Bez dovolení padá ze židle.
- Vyndala při hodině tělesné výchovy bez vyzvání kozu a celá třída přes ní skákala.
- Rozbil skleněné okno.
- Vědomosti vaší dcery se rovnají nule. Pro postup do vyššího ročníku
je třeba, aby je minimálně zdvojnásobila.
- Žák má velmi dobrý průměrný prospěch.
- Žáci půjdou na ošetření zubního chrupu.
- Napovídá nedovoleným způsobem.